Sunday, April 12, 2015

woulda shoulda coulda

So today is show day at Loch Moy. Womp womp. 



I actually *did* find someone (the judge from our first ever two dressage tests, believe it or not) who offered me the ride on any of her lovely selection of three very appropriate horses. 

One is her driving horse - who she described as a very simple and straight forward ride, tho perhaps not the most experienced. The other two are her eventers (one for the long format), and she described them as forward and strong in the bridle - but both very good rides. 


Really, any of these sounded good to me - especially as she was open to me coming to ride them all ahead of time to get a feel for which was the best fit. A very generous offer. 


Her price for all this (plus trailering) was also quite generous, but it was still about twice the entry fee I stand to lose by just scratching. Tempting as it is, it seems a little foolhardy to spend what amounts to three event entries on a single outing without even taking Isabel...



'you wouldn't dare go anywhere without ME' - isabel

Not exactly the same as throwing good money after bad... but kinda has the same flavor?

Luckily she understood and was able to put me in touch with the person in charge at Loch Moy with the hopes that I could apply the entry to their next event on May 24. Her professional opinion was that it's in the event's best interest to dissuade me from showing up with a sick horse - and I happen to agree haha!


The disappointment hasn't quite worn off from missing the beginning of our season (we'll also skip Fair Hill on May 3 so Isabel can get back to 100%), but it'll be a relief to at least recoup the entry fees!



this is practically the same as showing anyway

23 comments:

  1. I'm sorry that you didn't get to go. Hopefully, the whole illness/quarantine will be over and done with soon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i'm sorry too... but the quarantine WILL end soon and things will be back to normal and there will be future shows... just sucks in the interim haha

      Delete
  2. I'm sorry that you didn't get to go. Hopefully, the whole illness/quarantine will be over and done with soon.

    ReplyDelete
  3. Fancy stand in pony! And wine and kitties sounds win/win to me! Seriously though, I'm so sorry your missing the show. Stupid influenza!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks - wine and kitties and ridiculous wooden horses definitely help

      Delete
  4. Such a shame you had to miss it but at least you didn't lose out on the money and I'm sure you'll be back out there kicking butt before you know it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks - i think we'll be back at it soon enough too, and saving that entry fee really helps!

      Delete
  5. Love the last pic :) Sorry you missed out, but really wine and kitties looks pretty fun too!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha - gotta find something to laugh about, right ? wine & kitties ftw :)

      Delete
  6. Replies
    1. haha my cat miiiiiight disagree with that statement ;)

      Delete
  7. Replies
    1. lol i may or may not have had too much fun getting that last pic

      Delete
  8. That last pic is spectacular!!! I love it! I hope you get to put your entry towards the next event. That would be most awesome.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks - so far it's looking good. but true to form there are now other complications too... ugh. we'll figure it out one way or another tho!

      Delete
  9. I LOVE your replacement for showing. I am going to do that also. Like every day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol i may or may not *already* do that every day....

      Delete
  10. The last picture is awesome! Sorry about missing the shows! I am starting to worry about the start of my season due to Sydney's recent behavior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha thanks! it's definitely frustrating to have plans thrown up in the air like this tho... hopefully everything works out with Sydney too!

      Delete
  11. Sorry to hear about the shows :( :( Ahwell..there will be more to come. It looks like you've got a handle on things based on the last picture ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks! i'm sorry about the shows too but we'll figure it out one way or another... in the meantime - more Peanut please!!

      Delete
  12. I'm pretty sure that is better than showing lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. lolz it's cheaper, that's for sure!

      Delete