Tuesday, October 3, 2017

2ptober: PRIZES

Ok guys. Let's get back onto a subject that's a little more interesting to YOU.

Thank you, tho, really from the bottom of my heart for your kind words regarding Charlie's terrible, no-good splint. As much as I would like to wallow in self pity about my precious unicorn needing surgery... well... there's a contest at stake here. And time is of the essence!

 
Per our contest announcement last Friday, Allison and I will be collecting baseline times through tomorrow (WEDNESDAY) at midnight. Obviously nobody is staying up watching the clock here to make sure you get your time in.... But like. Get your time in, m'kay?

I don't care if you literally just toss a saddle on your still-muddy horse just to log that time and hop back off again to get on with something else. It doesn't matter the how, why, where of getting your baseline - just the when. Without this one critical time, you cannot be considered eligible for winning any of the awesome prizes. So. Make it happen!

Because.... Yes, Prizes. Let's talk PRIZES, shall we???

in case you can't tell, i made this image in MS Paint. actual prizes may vary in appearances.
While the beautifully rendered MS Paint masterpiece above didn't come out looking quite as.... sexy omg as I had intended..... I still spent far too much time on it for what it is so it's what we're going with for prize graphics ok??? #sorrynotsorry

The gist is: Allison is a new co-host this year and brought a whole new fresh insight to prize offerings for Champions and Reserve Champions of the 2017 Two Point Challenge. Having been a front runner herself many times over the past years, she knows a thing or two about what two-pointers really want.

And what do they want? PAIN KILLERS and therapeutic BATH BOMBS lol. But like, that's kinda insufficient in and of itself, so she suggested we also add in some custom embroidered saddle pad emblazoned with your Champion / Reserve Champion status.

stall rest 2.0: dis how we get swelling out so we can operate on that damn leg
So there ya have it, folks! We are awarding Champion and Reserve Champion titles in two divisions: Longest Time & Most Improved. Limit one title per entrant so FOUR unique winners will be awarded!

And each winner will receive the above custom embroidered saddle pad (we'll have more details on what this pad will actually look like soon) plus some soothing fizzy bath bombs and good ol' aspirin lol. What more could a horse person want??

god i love this horse tho

So. Again. Not to beat a dead horse (Charlie ain't dead yet!!), but should you have even the slightest inclination to get your hands on that prize pack, get your baseline time in by tomorrow (WEDNESDAY) at midnight.

In the meantime, Allison and I have done our best to collect all your commentary from our respective blogs to determine who wants to participate, and who has already logged a baseline. This is reflected in the table below.

Please double check all the information (including your name and blog title as you wish them to be represented) to make sure we've got everything correct. And if you don't see a baseline time reflected please get it to us!!

Rider Blog Baseline
Aimee SprinklerBandits
Alex TheHorseDream 0:22
Amanda Bel Joeor
Anxious Eventer Anxious Eventer 2:36
Bee Tea Riding to B 3:00
Beth A Truby in Tucson
Britt A House on a Hill
Chelsey Horseback Writing
Emily Frank 5:38
Holly Hey Hey Holls
Jay Alexander
Kaity The Repurposed Horse
KateRose Peace & Carrots
KC The Pilgrim Chronicles
L Williams Viva Carlos
Laura Anne
Maddy CTR+Halt+DEL 1:15
Megan Phoebe the Freebie 0:20
Megan K Go Big or Go Home
Molly One Bud Wiser
Niamh The misadventures of a girl and her OTTB
Olivia DIY Horse Ownership
Sara The Roaming Rider
SarahO Autonomous Dressage
Stephanie Hand Gallop
Susan Friedland Smith Saddle Seeks Horse
Teresa Journey with a Dancing Horse 1:44
The Everything Pony The Everything Pony
Tracy Fly On Over 1:45



AND!!! There's more, of course. There's always more haha. One of the BEST things about 2ptober is this whole "community" aspect. Even if you're not participating, take a good long look through that list above to see if there are any new-to-you blogs to check out!

Happy two-pointing, everyone!

61 comments:

  1. I shall watch this and enjoy the entertainment thanks! But how cool those prizes are and Charlie is a SAINT :) (Well he would be a saint if he would stop banging himself up LOL). I vaguely remember following along at last years 2pointober but now i know so many more people! Good luck all!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yay for finding new blogs!! wish you were playing the game too tho ;P

      Delete
  2. I am going to get my time in this evening after work. Super exciting prizes and what a fun contest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. excellent!! we're excited about the prizes too :D

      Delete
  3. I got my baseline of 2:09 and might've taken an epsom salt bath last night to recover

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha awesome time and i totally feel ya on that epsom salt soak!!

      Delete
  4. So I'm a dummy and really pushed myself for my baseline, and it's 5:04!

    ReplyDelete
    Replies
    1. no pain, no gain, right??? that number can only go up!!

      Delete
  5. Awesome! P gets a well deserved rest day today so I'll be sure to get mine tomorrow.

    ReplyDelete
  6. Getting mine tomorrow! FYI my blog changed - I'm over at marescara.com now!

    ReplyDelete
    Replies
    1. omgosh all this time i've been missing your posts!!!! how is that possible?????? updating all my links now, thank you for telling me!!!!

      Delete
  7. I will try to get a time. However, Cosmo has had almost 3 weeks off, so I might die. Not dying takes precedence even if I do want the saddle pad.

    Also, I do have a blog. https://itscosmicblog.wordpress.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooooh thank you for the blog link!!! i had looked on your blogger profile -- might be a good idea to add that as your "website" there so we blogger folk can find you!

      also tho, plz no dying for 2ptober!!! maybe just get on long enough to squeak a time out?? i hear 8 seconds is the time to beat?? lol!

      Delete
    2. Good idea. I will get that updated, and maybe like actually blog or something.

      I made it 2 minutes and I didn't die.

      Delete
  8. I'm getting mine tomorrow! And thanks for all the links above! I love finding new blogs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. omg i love new blogs too! and am happy you're blogging again especially! don't forget your time tho!!!

      Delete
  9. Awesome prizes! I'm hoping to do my baseline tomorrow after work. I could do it on Henry bareback tonight but that would feel like cheating hahah, would probably be like 1 second because I have no stirrups. But Mystic does have stirrups on her western outfit so will do it then :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea bareback is definitely a next level type intensity lol, but whatever it takes, right????

      Delete
  10. I did mine Sunday and damn that was hard lol. I got 3:00 minutes as well. Also, you can put me down as Mandy. (I don't think I've ever put my name down anywhere so no one probably knows what it is lol!) Here's to a crazy 2ptober!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok so you HAVE actually put your name down somewhere and i was like 87.5% positive it was Mandy -- but then i went digging through all your posts trying to confirm and couldn't find it anywhere lol, thanks for clarifying!! nice baseline and thanks for playing!

      Delete
    2. Hahaha! I've so done that too! Digging thru posts to make sure I have a name right lol I'm excited to play!

      Delete
  11. I'm going to try and participate this year.

    ReplyDelete
  12. Is there a consolation prize for "my baby horse is not real good at steering so i fell off"? I feel like that might come up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I feel like there should also be a senior division version of this for "my senior horse thought this was stupid and dumped me." Asking for a friend.

      Delete
    2. Or one for Dressage Divas??? :D

      Delete
    3. omgggggg guys plz no getting bucked off or dumped or otherwise parting ways with your equine partners!!!! heels down!!!

      Delete
    4. Or "my rehabbing horse teleported and forgot to take me with her"? Right there with y'all. Fingers crossed, mane ready to be grabbed!

      Delete
    5. omg srsly, y'all are brave for doing this on babies and rehabbing ponehs, tho then again that's definitely a good way to make use of that slow and steady work!

      Delete
  13. Can never have enough saddle pads!
    My baseline is 1:11.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yess i feel the same way about saddle pads -- and have never won a custom pad, so i'm excited to offer it as a prize!

      Delete
  14. How exciting! I'm pretty pumped to participate again this year :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. i'm excited to have you participating too!!!! :D

      Delete
  15. Ok my starting time is 2:12.

    If I write a post advocating for a "bouncing babies" 2ptober prize, can there be an additional saddle pad for those of us who have always wanted to win one but prooooooobably won't be in the running for the main prize?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha you never know - Ms ZoeBird may surprise you yet! but we shall see about secondary prizes lol. probably won't be a saddle pad tho, sorry! only your sweat, tears, and burning muscles can win you one of those!

      Delete
  16. Replies
    1. wooooo hooo, no splintzilla for you this year!

      Delete
  17. Well, assuming my position was close or correct enough, we held this for a magnificent 2.47!!! Lol, well... here's to improvement!

    ReplyDelete
    Replies
    1. great!! and i'm not too picky on correctness of position. the most important parts are that your seat must not touch the saddle and you may not lean on your hands. either of those things means you need to restart the clock! otherwise tho it's a chance to really dig in and practice getting your position to feel as solid and secure as possible!

      Delete
  18. hey there! I'm getting in under the wire!!
    My baseline is 4:40!
    Thanks!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. excellent, got you added on the list!!

      Delete
  19. Ok, I tested mine as warmup for XC. Ouch. Only made it 2:37 :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha that's better than i can do right now!! got it noted!

      Delete
  20. Annnddd in at the wire (thanks to an 8pm lesson!): 2:02!

    ReplyDelete
  21. My baseline is 2 mins 24 seconds! Hope I'm not too late

    ReplyDelete